Persoonlijke details

Kandidaat
Geboortedatum 11-04-1981

Werkervaring

01-03-2018 - heden Area Manager Sales

RCI (Renault Credit International) Banque, gevestigd in Schiphol-Rijk, is de captive maatschappij (huisbank) van de alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi, waarvan het hoofdkantoor gevestigd is in Parijs. De circa 50 medewerkers in Nederland coördineren de financieringen van dealervoorraad, klantenfinacieringen, verzekeringen, leasing, marketing en naleving regelgeving Autoriteit Financiële Markten (AFM).

 

Resultaatgebieden

(Per resultaatgebied worden per periode doelstellingen geformuleerd welke uitgangspunt zijn voor de beoordeling van het functioneren)

 

·        Verantwoordelijk voor financieringen en leasing activiteiten binnen de Nissan en Mitsubishi dealer netwerk

·        Verantwoordelijk voor verzekering en servicecontracten binnen de Nissan en Mitsubishi netwerk

·        Opleiden van verkoopmedewerkers binnen het dealernetwerk op het gebied van Wet Financieel Toezicht

·        Relatiebeheer met importeurs, dealers, verzekeringsmaatschappijen en leasemaatschappijen

·        Projectverantwoordelijk van IT systemen

01-01-2017 - 01-03-2018 Account Manager Business After Sales

Renault Nederland, gevestigd in Schiphol-Rijk, is een dochteronderneming van Renault SA, waarvan het hoofdkantoor gevestigd is in Parijs. De circa 125 medewerkers coördineren de import, distributie, marketing en verkoop van Renault en Dacia personenauto’s, bedrijfswagens en onderdelen in Nederland. Daarnaast begeleiden zij de Nederlandse dealerorganisatie, onderhouden zij contact met het moederbedrijf in Frankrijk en informeren zij het Nederlandse publiek over de producten en diensten.

 

Resultaatgebieden

(Per resultaatgebied worden per periode doelstellingen geformuleerd welke uitgangspunt zijn voor de beoordeling van het functioneren)

 

·        Verantwoordelijk voor het realiseren van de geprognosticeerde omzet onderdelen binnen het aangewezen rayon van de Renault dealerorganisatie door middel van het opstellen en opvolgen van actieplannen gebaseerd op ratio’s en potentieel met als doel de Sell-Out omzet te verhogen

·        Verantwoordelijk voor het analyseren en optimaliseren van dealer After Sales strategieën en processen om zodoende de After Sales omzet te verhogen

·        Stelt periodiek de benodigde rapportages en analyses op om de voortgang van de actieplannen en onderdelen ratio’s te monitoren en de dealer waar nodig bij te sturen

·        Verantwoordelijk voor het actief opvolgen en begeleiden van de Renault dealers met betrekking tot de servicegraad van het centrale onderdelenmagazijn (PLR)

·        Verantwoordelijk voor het behalen van de doelstellingen op gebied van klanttevredenheid betreffende After Sales klantcontacten

·        Verantwoordelijk voor het actief opvolgen, begeleiden en coachen van de Renault Operators en Erkend Reparateurs op het gebied van het verkopen van onderdelen en services

·        Het met de dealerorganisatie acquireren van klanten, het realiseren en dynamiseren van afzet bij Renault contractanten (Renault Operators en Renault Erkend reparateurs), (universeel) autobedrijven en schadebedrijven en deze laten deelnemen aan het actieve onderdelenverkoopprogramma van de dealer

 

 

Kerntaken

(Het gaat hier om de hoofdtaken, die wezenlijk zijn voor de functie)

 

·        Het zelfstandig voeren van strategiegesprekken met dealers op directie- en managementniveau

·        Het op commerciële wijze adviseren van de dealerorganisatie inzake onderdelen en After Sales processen

·        Het geven van opvolging aan After Sales marketing acties

·        Het zelfstandig beheren van het AMBAS actieplannen budget

·        Het opvolgen en begeleiden van de onderdelenmagazijn-module PLR, waarbij er consequent gestreefd wordt naar een verbetering van de magazijnperformance (omloopsnelheid, voorraadbeheer, servicegraad etc.)

·        Het wekelijks verzorgen van bezoekrapportages

·        Het wekelijks verzorgen van de reisroutes

·        Het ondersteunen van het gebruik van de online onderdelenapplicaties RenaultParts en Partslink24

·        Het ondersteunen van de Renault Erkend reparateurs op het gebied van services; AQS, APK,  DBB, Garantie+, My Renault+, e.a.

 

VPR-programma (Account Manager Parts binnen de dealerorganisatie)

·        Het begeleiden en aansturen van de dealer Account Manager Parts

·        Training geven op het gebied van Sales

·        Het zorgdragen voor de juiste financiële verslaglegging door de dealer

·        Het monitoren van de omzet en ontwikkelingen en deze maandelijks in een rapportage aanleveren aan de Sales Manager After Sales en/of zijn directie en aan de betrokken dealer

·        Het initiëren en coördineren van verbetervoorstellen met als doel het VPR-programma verder te professionaliseren

·        Het signaleren van kansen in de markt en deze omzetten in daadwerkelijke omzetgroei

·        Het in samenwerking met de Sales Manager After Sales verder uitbreiden van het aantal VPR’s in het dealernetwerk

·        Het zorgdragen voor een juiste groeistrategie met betrekking tot de online onderdelenapplicaties.

 

01-06-2011 - 01-01-2017 Account Manager Parts & Services (After Sales)

Renault Nederland, gevestigd in Schiphol-Rijk, is een dochteronderneming van Renault SA, waarvan het hoofdkantoor gevestigd is in Parijs. De circa 125 medewerkers coördineren de import, distributie, marketing en verkoop van Renault en Dacia personenauto’s, bedrijfswagens en onderdelen in Nederland. Daarnaast begeleiden zij de Nederlandse dealerorganisatie, onderhouden zij contact met het moederbedrijf in Frankrijk en informeren zij het Nederlandse publiek over de producten en diensten.

 

 

Resultaatgebieden

(Per resultaatgebied worden per periode doelstellingen geformuleerd welke uitgangspunt zijn voor de beoordeling van het functioneren)

 

·        Het realiseren van de geprognosticeerde omzet onderdelen binnen het aangewezen rayon van de Renault dealerorganisatie

·        Het met de dealerorganisatie acquireren van klanten, het realiseren en dynamiseren van afzet bij Renault contractanten (Renault Operators en Renault Erkend reparateurs), (universeel) autobedrijven en schadebedrijven en deze laten deelnemen aan het actieve onderdelenverkoopprogramma van de dealer

·        Het actief begeleiden en coachen van de Renault dealers met betrekking tot de servicegraad van het onderdelenmagazijn (PLR)

·        Het actief opvolgen, begeleiden en coachen van de Renault dealers op het gebied van het verkopen van services

 

 

Kerntaken

(Het gaat hier om de hoofdtaken, die wezenlijk zijn voor de functie)

 

·        Het voeren van verkoopgesprekken met dealers op directie- en managementniveau

·        Het op commerciële wijze adviseren van de dealerorganisatie inzake onderdelen (after sales)

·        Het geven van opvolging aan marketing acties

·        Het door dealers in kaart laten brengen van mogelijke prospects en het actief benaderen van deze prospects

·        Het uitvoeren van de onderdelenmagazijn-module PLR, waarbij er consequent gestreefd wordt naar een verbetering van de magazijnperformance (omloopsnelheid, voorraadbeheer, servicegraad etc.)

·        Het wekelijks verzorgen van bezoekrapportages

·        Het ondersteunen van het gebruik van de onderdelenapplicatie RENAULTPARTS

·        Het ondersteunen van de Renault Erkend reparateurs op het gebied van services; klanttevredenheid, APK,  DBB, Garantie+, My Renault+, e.a.

 

VPR-programma (Accountmanager Parts van de dealerorganisatie)

·        Het begeleiden en aansturen van de dealer Account Manager Parts

·        Het zorgdragen voor de juiste financiële verslaglegging door de dealer

·        Het monitoren van de omzet en ontwikkelingen en deze maandelijks in een rapportage aanleveren aan de Sales Manager After Sales en/of zijn directie en aan de betrokken dealer

·        Het initiëren en coördineren van verbetervoorstellen met als doel het VPR-programma verder te professionaliseren

·        Het signaleren van kansen in de markt en deze omzetten in daadwerkelijke omzetgroei

·        Het in samenwerking met de Sales Manager After Sales verder uitbreiden van het aantal VPR’s in het dealernetwerk

·        Het zorgdragen voor een juiste groeistrategie met betrekking tot RENAULTPARTS.

 

01-11-2009 - 01-06-2011 Senior Account Manager Dutch Market

Deldo behoort tot één van de grootste autobanden importeurs/distributeurs van Europa. Het is een internationaal bedrijf met klanten verdeeld over 40 landen.

Verantwoordelijk voor het beheer van de Nederlandse (zakelijke) klanten. Werkzaam op de afdeling Sales.

·        Het beheren van de klantenrelaties

·        Het uitbreiden van het klantenbestand (acquisitie)

·        Verantwoordelijk voor de omzet/afzet van autobanden binnen Nederland

·        Strategisch dealers aanstellen van verschillende autobandenmerken in diverse regio’s

·        Extra verkoop genereren door middel van de juiste customer pricing te hanteren

·        Het opstellen en uitvoeren van marketing aangelegenheden op basis van sales

·        Logistieke traject voor de klant opstellen

·        Lanceren van nieuwe autobandenmerken binnen Nederland

01-05-2007 - 01-11-2009 Product Manager Parts & Accessories

Verantwoordelijk voor het beheer van onderdelen en accessoires voor de gehele dealerorganisatie van Toyota en Lexus in Nederland. Werkzaam op de afdeling After Sales Marketing.

·        Het beheren van de juiste prijsstelling

·        Inspelen op de vraag vanuit de dealerorganisatie op het gebied van auto-onderdelen en accessoires

·        Marktgericht nieuwe producten lanceren

·        Creëren van actiemodellen voor nieuwe automobielen

·        Introduceren van demo pakketten voor nieuwe modellen

·        Marketing gerichte projecten opstarten op basis van IT

·        Deelname aan Europese meetings voor Toyota en Lexus accessoires

·        Schakel tussen Toyota Motor Europe en de Nederlandse dealerorganisatie

·        Deelname aan landelijke parts meetings bij de dealerorganisatie

·        Het ondersteunen van verkoop Yokohama banden via het Toyota en Lexus kanaal

·        Strategisch inkopen van onderdelen en accessoires

·        Logistieke traject van actiematige projecten opstarten

·        Verantwoordelijk voor de accessoire brochures en prijslijsten