Kandidaat | |
Geboortedatum | 11-08-1964 |
-- - | Automotive |
01-09-2011 - heden |
Senior Marketing & Sales Specialist
Kernwerkzaamheden Ontwikkelen en implementeren van een Europees Loyaliteitsprogramma, De klant volledig digitaal registreren waarbij de "heilige graal" het onderhoudsserviceboekje kwam te vervallen. Vanaf de eerste garantieregistratie, PDI (pre-delivery inspection),onderhoudsinspecties, terugroepacties en serviceherstelwerkzaamheden zijn de gegevens centraal via internet benaderbaar. Hiermee creëert men zgn. "big-data" waarmee de marketingmogelijkheden enorm zijn. - Projectmanagement - Softwareontwikkeling - Integratie update - Feedback verwerking - Budget control Mede-initiator Value Chain Project Het opstellen van een verzameling van activiteiten die de organisatie kan uitvoeren om waarde te creëren voor haar klanten. Hierdoor ontstaat er meerwaarde wat leidt tot concurrentievoordeel. Uiteindelijk zorgt meerwaarde ook voor een hogere winstgevendheid van een organisatie. - Opstellen van activiteitenprogramma's (loyaliteit- service en retentieprogramma's) - Benchmark onderzoeken (concurrentievergelijk) Initiëren van middellange- en langere termijn marketingplan Mobiliteitsvoorkeuren veranderen, verkoop en onderhoud is een vervangingsmarkt geworden waarin retentie en herhaalaankopen van groot belang zijn. Zeker dat de aftersales markt aan het dalen is, is de opdracht om deze te stabiliseren. - Ontwikkeling van nieuwe retentieproducten - Benchmarkt onderzoeken andere branches |
|
01-07-2009 - 01-08-2011 |
Manager Marketing & Communication - After Sales Management
Kernwerkzaamheden Opstarten van commerciële aftersales campagnes. Bij de nul-meting bleek dat het bestaande seizoensconcept onvoldoende werd opgepakt, veel businesspartners gebruikte hun eigen communicatiemateriaal. Door kant- en klare concepten en wervingscampagnes te ontwikkelen kwam de acceptatie en motivatie bij de partners terug. Compleetheid was een van de sleutels om te worden opgenomen in de nationale communicatie, naast beeldmateriaal werden ook een heel scala van point of sale materiaal voor showroom en receptie vervaardigd en aangevuld met speciaal vervaardigde merchandise. - Doelgericht en gestructureerde wijze opstellen van commerciële campagnes - Wervingscampagnes voor businesspartners - Feedbackmonitoring - Formeren Cross-selling parts On-Line PDF-convertor Om lay-out en logo bescherming vorm te geven is er een oplossing gevonden om businesspartners on-line de mogelijkheid te geven om de pre-filled brochure in eigen taal vorm te geven. Waarna deze middels een high-res PDF formaat kan worden gegenereerd. Hierdoor kan men lokaal brochure en communicatiemateriaal laten produceren. Tevens het vullen van voorradig beeldmateriaal in een beeldenbank. - Opstart Customer built On-Line PDF generator - Budgetbeheer - Introductiemateriaal vervaardigen en distribueren - Beeldenbank generator vervaardigen Experience Marketing Het organiseren van Europese B2B meetings waarin de persoonlijke beleving en ervaring centraal staan. Het creëren van waarde door interactie tussen aanbieder en gebruiker in een speciale fysieke omgeving en deze te gebruiken bij ontwikkeling van toekomstige onderdelen, accessoires en merchandise. - Meeting inhoud bepalen - Bepalen van locatie eigenschappen - Projectmanagement - Budgetbeheer - Feedback verwerking |
|
01-06-2005 - 01-06-2009 |
Marketing Aftersales Specialist
Kernwerkzaamheden Opstarten Aftersales marketingafdeling binnen de organisatie om promotionele en verkoopondersteunende Aftersales activiteiten te ontplooien. De ontwikkeling van marketingconcepten zoals retentie, loyaliteit en klanttevredenheidsprogramma's hielpen mee bijdragen om het netwerk te professionaliseren en doelstellingen te behalen. Deze programma's bestonden uit: - Mobiliteitsprogramma (pech onderweg hulp programma bij voertuigen jonger dan 4 jaar.) - Verlengde Mobiliteitsprogramma (pech onderweg hulp programma bij voertuigen ouder dan 4 jaar) - Verlengde Garantie concepten (mogelijkheden om voertuigen na fabriekgarantie de garantie te verlengen.) - Verzekeringspakketten (private label verzekeringen met uitstekende voorwaarden) - Vaste landelijke prijzensystemen (onderhoudstarieven transparant maken) - Schade en ruitschade programma (Tool om centraal en uniform claims in te dienen) |
|
01-04-1999 - 01-07-2005 | Accountmanager Aftersales | |
01-01-1998 - 01-01-1999 | Location Manager | |
01-01-1996 - 01-01-1999 | Product Marketeer After Sales | |
01-01-1994 - 01-01-1997 | Vestigingsmanager |